Monday, March 5

Tips Sentiasa Berseri Pada waktu pagi


Terdapat beberapa perkara yang terbukti dan telah dibuat kajian penyelidikan bahawa jika anda boleh lakukan dengan boleh membawa perbezaan dalam cara hidup anda. mulakan hari anda dan mungkin membantu untuk sentiasa segar.

  1. Jangan ambil kopi / coklat sebelum tidur: kopi dan coklat perlu dielakkan kerana peningkatan kuantiti kafein dan gula di dalamnya, yang boleh menjejaskan tidur anda. Jadi, ia adalah lebih baik untuk mengelak. Adakah ini untuk sekian lama dan anda akan melihat perubahan yang luar biasa dalam corak tidur anda.
  2. Mandi: Mandi adalah aktiviti yang paling penting yang anda perlu untuk menikmati. Mandi A akan mendapat melonggarkan otot-otot anda dan membuat anda aman dan tenang dan melegakan deria anda. Ia adalah cara terbaik untuk memastikan anda  tidur yang baik pada waktu malam supaya anda bangun segar dan pastinya lebih cantik.
  3. Bermeditasi sebelum tidur: Sentiasa cuba dan mengambil masa  meditasi. Anda boleh duduk atau berbaring atau berada pada kedudukan mana-mana sebelum anda benar-benar pergi untuk tidur. Deria anda akan menjadi pelik santai dan tenang apabila anda benar-benar pergi untuk tidur selepas meditasi.
  4. Buka tingkap / Jendela: Selalunya ia telah berlaku yang telah kita bangun pagi dan dendam mengenainya yang tersumbat dan panas untuk sementara waktu atau hari yang lain. Jadi mengapa tidak membuka tingkap sedikit sebelum pergi untuk tidur. Peredaran udara di dalam bilik adalah lebih baik dan hasil yang tidur anda tidak terganggu. Secara semula jadi, anda bangun pada waktu pagi dan lebih berseri.
  5. Kajian telah menunjukkan bahawa ini adalah postur terbaik untuk tidur pada waktu malam dengan kepala anda sedikit tersangga. Cubalah dan anda akan bangun lebih cantik.
Apabila anda tidur lena anda bangun segar dan lebih cantik daripada sebelumnya.Permulaan hari yang indah untuk masa depan anda.

1 comment: