Friday, March 2

Bagaimana menghasilkan Imej Posting terbaik untuk blog

Kita hidup dalam dunia yang memberi ganjaran kepuasan segera, semua orang tidak mahu mengambil masa yang lama untuk mengetahui apakah berita yang ingin disampaikan. Dalam erti kata lain, "gambar bernilai seribu perkataan." Ia sepatutnya tidak sukar untuk melihat mengapa ilustrasi adalah penting apabila mengekalkan pembaca yang berminat dalam posting blog anda. Gambar boleh membantu pembaca untuk mengikuti penulisan anda lebih mudah, dan tidak membosankan pembaca.

Berikut adalah beberapa tips tentang bagaimana untuk memilih imej yang terbaik untuk posting blog anda:

Releven - posting blog secara umumnya ada untuk memujuk pembaca untuk menunjukkan minat dalam topik tertentu, produk, atau perkhidmatan. Menjauhkan diri daripada menambah gambar. Pastikan yang anda meletakkan ilustrasi yang akan menambah relevan teks anda, Ia adalah mudah untuk menambah terlalu banyak, jadi cuba kekalkan lurus ke hadapan dan ke titik, seperti teks.

Hak cipta (copyright) - Sentiasa ingat bahawa tidak semua imej tersedia untuk kegunaan anda. Terdapat hak cipta imej yang berada di internet serta hak cipta imej yang di cetak. Jika anda mahu mengelakkan sebarang masalah yang mungkin anda hadapi dengan bahan-bahan hak cipta, gunakan imej anda sendiri. Pergi mencari imej yang relevan dengan jawatan anda dan mengambil gambar diri anda. Jika ia tidak kelihatan seperti pilihan yang berdaya maju untuk anda, terdapat tapak imej awam yang anda boleh mengesan mana-mana enjin carian. Kebanyakan enjin carian akan menyediakan anda dengan pilihan imej; jenis objek atau tempoh yang anda cari dan melihat melalui beratus-ratus imej yang boleh didapati untuk menggunakan tanpa bantahan. Jika anda mendapati imej di blog atau laman lain yang anda ingin gunakan, ingat untuk berbudi bahasa. Adalah lebih baik untuk menghantar e-mel pendek atau hubungi pemilik laman meminta kebenaran untuk menggunakan imej.

Penyuntingan - adalah penting untuk melakukan suntingan kecil pada imej-imej anda sebelum melekatkan di blog anda. Ia adalah lebih daripada memburukkan lagi perlu menunggu selama-lamanya bagi halaman untuk memuatkan kerana fail terlalu besar. Malah, dalam dunia ini "kepuasan segera", tiada siapa yang menunggu untuk halaman untuk memuatkan buat masa yang lama tanpahanya bergerak di sepanjang. Jika anda mempunyai fail untuk menambah yang bersaiz lebih besar, letakkan thumbnail pada halaman. Jika pengguna mahu menunggu untuk melihat gambar penuh, mereka mempunyai pilihan tersebut. Jika tidak, ia tidak menimbulkan masalah apabila loading. Apabila gambar memuktamadkan atau imej untuk pos blog anda, pastikan kejelasan dalam fikiran. Satu imej yang bersih dan garing mendapat titik merentasi banyak lebih baik daripada satu yang tidak jelas. Photoshopadalah alat yang hebat untuk menggunakan sebelum meletakkan gambar di blog anda, anda boleh menambah atau tolak dari imej yang diperlukan.

Elakkan - terdapat beberapa perkara yang anda perlu cuba dan mengelakkan apabila memilih imej untuk blog post anda. Sebagai contoh, animasi yang besar dan berpotensi boleh menambah bahan hak untuk pos anda, tetapi ia adalah penting untuk berfikir tentang sambungan internet. Sesetengah orang tidak mempunyai sambungan terpantas, dan anda tidak mahu untuk merenggangkan bahagian penonton anda. Ia juga adalah idea yang baik untuk menjauhkan diri dari imej latar belakang; mereka boleh melambatkan proses memuatkan laman anda ke kadar siput. Akaun untuk para pembaca yang mungkin mahu mencetak pos anda tanpa latar belakang dilampirkan.

Sertakan - terdapat imej yang lebih baik untuk digunakan daripada yang lain dan perlu sangat dipertimbangkan. Anda ingin memastikan bahawa anda menggunakan ilustrasi yang unik. Jika orang telah melihat imej seribu kali, kehilangan berat badan. Orang mengaitkan objek tertentu dengan produk atau perkhidmatan dan anda mahu pembaca anda untuk mengaitkan ilustrasi dengan kerja anda. Termasuk gambar yang menangkap intipati apa yang anda cuba untuk menyampaikan kepada pembaca anda, ia tidak perlu menjadi literal. Dimodalkan kepuasan pembaca dengan menggunakangambar yang maksud sesuatu kepada mereka; menggunakan gambar orang, anak-anak, haiwan. Semua orang suka ketawa, supaya menambah imej lucu adalah satu alatyang akan memastikan pembaca kembali ke halaman anda. Ini adalah peluang andabersinar, untuk menetapkan diri anda selain dari blog yang sama atau daripada merekayang menjual produk yang sama atau perkhidmatan. Imej yang sangat mudah bolehbertukar menjadi maskot produk yang tertentu, untuk laman atau perkhidmatan. Maskotboleh menjadi sangat memberi manfaat kepada perniagaan dan mencari yang baikbermula dengan mencari melalui imej yang berkaitan dengan matlamat akhir anda.

No comments:

Post a Comment