Saturday, March 3

Nokia 808 Pureview Dilengkapi Kamera 41MP

 
Nokia 808 Pureview adalah peranti yang paling popular yang diperkenalkan di Dunia pada tahun ini. Ia mempunyai paparan 4 inci AMOLED dengan resolusi 260 daripada 640 piksel.

Tetapi apa yang membuat Nokia 808 Pureview begitu  canggih adalah kerana  mempunyai kamera sensor 41MP  dengan pelbagai-aspek. Ia mampu menembak sehingga kepada 38 megapixel dan menggunakan teknologi pixel over sampling pertama yang boleh memberikan imej unggul pada resolusi yang lebih rendah.
 
Syarikat itu berkata bahawa kamera 808 adalah lompatan besar dalam teknologi telefon kamera. Ia juga mempunyai zon pertama hilang digital untuk kita mengambil gambar dan video resolusi kurang daripada maksimum. Ia datang dengan kanta Carl Zeiss, flash xenon, F2.4 bukaan, dan shitter mekanikal dengan penapis ketumpatan semula jadi. Ia mampu merakam video HD penuh.

Kamera Nokia 808 PureView mempunyai 5 kanta Carl Zeiss. Proses pembuatan adalah 10 kali lebih tinggi berbanding dengan kanta SLR. Penapis ND mekanikal boleh dikawal dalam mod Kreatif, yang sama dengan Nokia N8.
 
Syarikat itu juga mereka mikrofon baru yang diletakkan di hujung peranti untuk memberikannya sebagai kesedaran stereo banyak ruang yang boleh. Ia juga akan meletakkan mereka jauh dari kamera.

2 comments:

  1. As-Salam.
    Wahh template ni pernah HH gunakan untuk blog, kena kemaskini nih template ni ... :) btw, good artikel ttg nokia ni ... harga tak letak ke?

    www.hasrulhassan.com

    ReplyDelete
  2. Wa-salam,
    HH yer ker, Template ni sempoi la.. 2 Kami guna template ni, kami berhasrat juga untuk perbaikinya.. tq coz nasihat, kami berbesar hati dapat nasihat dari blogger otai mcm abg HH..

    ReplyDelete