Thursday, March 8

Google Play - Muka Baru Pasaran Android


Nampaknya seperti Google juga telah mula membawa kemas kini bagi produk dan perkhidmatan mengikut jejak langkah Facebook. Google Play bukan sahaja pengganti baru untuk pasaran Android tetapi juga kepada AOS penyelesaian sehenti untuk Google Muzik, Google eBook, Google Movie dan Android Market. Ia AOS seperti penyimpanan awan untuk semua aplikasi android anda, muzik, eBook dan filem.

Google merasakan bahawa Android adalah terhad kepada produk kerana orang yang datang dalam pasaran android hanya untuk membeli atau memuat turun aplikasi. Google mahu menerangkan semua produk mereka bahawa mereka mempunyai untuk menawarkan dan, AOS bukan sahaja android apps yang Google menawarkan. Mereka telah dijenamakan semula semua tawaran mereka di bawah satu nama yang Main Google seperti pasaran android akan dinamakan semula sebagai Google Putar Store.

Google Store Play berbunyi seperti tempat untuk permainan, jadi nama ini tidak mendapat maklum balas yang positif daripada pengguna tetapi Who Cares! Bukan android pengguna yang tidak pernah melawat Pasaran Android kini akan melawat Google Play kerana mereka mungkin akan menggunakan Google Muzik atau Filem Google. Jadi keseluruhan konsep di sebalik perubahan nama ini meningkatkan trafik.

Google Play mempunyai infrastruktur yang sama sebagai Pasaran Android dan tiada perubahan bagi pemaju dan walaupun untuk pengguna. Rakyat akan log dari watikah sama. Akan ada update diperkenalkan pada peranti Android yang menjalankan Android 2,2 atau lebih tinggi dalam beberapa hari dan pasaran Android akan dinamakan semula.

2 comments:

  1. assalammualikum. dtg baca di sini. android? wow. menariknya. tapi tak pakai hp mahal :( hehehhe

    ReplyDelete
  2. mungkin suatu hari nanti.. mana tau

    ReplyDelete