Friday, March 2

Lindungi Akaun Faceboook dari Hacker


Facebook merupakan rangkaian sosial paling populor sekarang, di mana kebanyakan daripada kita mempunyai sekurang-kurangnya satu akaun (kira-kira 30% mempunyai lebih daripada satu akaun) yang dikaitkan dengannya. Facebook adalah cara yang bagus untuk berseronok juga mempunyai permainan dan barangan yang lebih banyak tetapi soalnya ialah bagaimana untuk mendapatkan Facebook sebagai nisbah hacking Facebook semakin meningkat dari hari ke hari.

Facebook telah memberi kita banyak cara untuk mendapatkan akaun tetapi biasanya orang tidak memberi perhatian kepadanya. Jika anda tidak pernah menyentuh mana-mana bahagian keselamatan Facebook, di sini saya akan memberi lima tips untuk melindungi facebook anda dari Hacker.

Buat kata laluan yang kukuh

Kata laluan boleh dipecahkan dengan mudah oleh teknik kejam dan kasar, di mana pengguna menggunakan beberapa perisian dan sebagainya untuk memecahkan kata laluan anda, jika anda memilih untuk menggunakan kata laluan yang pendek dan mudah. Jika anda tidak mempunyai kata laluan yang kuat dan abjad angka untuk akaun anda, kemudian apa-apa panduan keselamatan yang anda memohon di bawah tidak akan melakukan apa-apa lebih baik, jadi pertama membuat kata laluan strong. Tambah seperti ini! @ # $ % ^ & * dalam kata laluan anda dan juga menambah nombor di dalamnya. Kata laluan anda mestilah kombinasi huruf kecil, huruf besar, nombor dan aksara khas seperti simbol Saya telah dinyatakan di atas.

Aktifkan sambungan HTTPS

Sambungan HTTP sepenuhnya ketinggalan zaman, sangat mudah untuk menggodam sambungan HTTP kerana ia adalah sangat terdedah kepada manusia dalam serangan tengah. Jadi untuk mengelakkan ini, Facebook menawarkan sambungan HTTPS yang selamat dan amat sukar untuk hack. Dalam HTTPS semua data yang anda masukkan dari komputer anda dan dihantar ke pelayan Facebook adalah disulitkan. Walaupun terdapat seorang lelaki di tengah-tengah yang mengetuk sambungan anda, dia akan mendapat apa-apa.

Aktifkan pemberitahuan login dengan Mobile

Jika anda mengaktifkan log dalam pemberitahuan, ia akan menghantar mesej di telefon bimbit anda apabila seseorang cuba untuk log masuk dari akaun anda. Oleh itu, apabila anda mendapat mesej ini bahawa seseorang itu menggunakan akaun Facebook anda tanpa kebenaran anda (bermakna dia hacked akaun anda), anda boleh menendang mereka keluar dan meminta kata laluan baru supaya dia tidak boleh login lagi. Ciri ini adalah sangat baik dan anda boleh membolehkan pemberitahuan dari kedua-dua e-mel dan SMS mudah alih.

Satu Masa Password dalam kelulusan login

Satu Masa Kata Laluan adalah 2 faktor pengesahan teknik di mana anda mengaktifkan semua login daripada peranti yang tidak diketahui untuk menggunakan Satu Masa Password. Dalam kaedah ini apabila seseorang cuba untuk log masuk ke akaun anda dari peranti yang tidak diketahui kod datang untuk telefon bimbit anda, tanpa memasukkan kod yang, penggodam yang wont boleh mengakses akaun anda. Dengan cara ini, anda boleh dengan mudah memastikan bahawa hanya anda boleh login dari device.With yang tidak diketahui kegunaan kaedah ini, terdapat hanya 2 cara untuk penggodam menggunakan identiti Facebook anda. Salah satu adalah untuk mendapatkan akses kepada peranti diiktiraf anda yang dalam kebanyakan kes adalah komputer atau telefon pintar anda. Cara lain adalah untuk mendapatkan akses kepada telefon mudah alih anda dan kemudian dia dengan mudah akan mendapat kata laluan satu-satu masa.

Log keluar dari Facebook

Apabila kebanyakan orang dilakukan dengan Facebook iaitu memeriksa dan membalas mesej dan pemberitahuan, mereka tidak akan log keluar akaun Facebook mereka dan hanya menutup pelayar web dan hanya berjalan kaki dari komputer, sebenarnya mereka menganggap bahawa sesi log keluar. Ini adalah satu kesilapan yang sangat besar kerana tidak semua web pelayar bekerja yang sama. Beberapa masih mengekalkan sesi anda yang sebelumnya, dalam erti kata lain cookie anda walaupun pelayar web ditutup. Sentiasa ingat untuk log keluar selepas selesai tugas anda.

2 comments: