Monday, February 20

Pinterest Menjadi Tempat Pemandu Trafik Kepada Peruncit

Pinterest, tapak yang baru berusia dua tahun dalam laman social book marking yang membolehkan pengguna mengumpul dan berkongsi perkara-perkara yang mereka suka di web.

Perkhidmatan ini membolehkan para pengguna untuk mewujudkan buletin dalam talian, atau "pinboards" bagi kategori popular seperti hiasan rumah, makanan dan inspirasi perkahwinan. Ahli boleh gunakan Pinterest, "Pin Ia" book marklet alat dan aplikasi iPhone yang mereka lihat dalam talian dan luar talian, dan meneroka dan repin imej rakan-rakan mereka mengumpul melalui news feeds peribadi mereka. Laman web ini adalah popular terutamanya di kalangan wanita, yang mencakupi 58% daripada trafik Pinterest, mengikut Experian Hitwise.

Populariti tapak pesat membangun. Trafik pinterest meningkat lebih daripada empat kali ganda di antara September 2011 dan Disember 2011, membawa 7.51 juta pelawat unik pada bulan Disember sahaja, data dari Bersaing menunjukkan. Jumlah Pinterest trafik yang dihantar di tempat lain telah meningkat dengan sewajarnya, mengikut kepada data dalaman dari Monetate, yang menyediakan infographic di bawah.

Walaupun Pinterest menjadi sumber penting trafik bagi peruncit, carian masih menguasai, dan tapak belum lagi untuk membuktikan dirinya sebagai saluran potensi jualan. Pada masa ini, data tidak cukup yang boleh didapati mengenai kadar penukaran rangkaian sosial.


No comments:

Post a Comment