Saturday, February 18

10 Media Sosial Tips untuk Blogger





Twitter, Facebook, StumbleUpon dan sekarang Pinterest menyediakan blogger arif dengan banyak peluang untuk menarik pembaca baru dan melibatkan diri dengan tetap, tetapi ia boleh menjadi hangat jika anda baru dengan media sosial atau jika anda hanya menggunakannya untuk bersenang-senang.

Berikut adalah 10 tips untuk membantu blogger mengemudi dunia yang semakin kompleks media sosial pada masa yang sama masih meluangkan masa untuk menulis kandungan.

Memaparkan ikon media sosial anda sangat penting dalam laman web anda.
Jadikan ia semudah yang mungkin untuk pembaca blog untuk berhubung dengan anda mengunakan platform media sosial anda. Mereka tidak perlu susah-susah mencari link Twitter anda, tetapi hanya klik pada butang dan terus untuk profil anda.

Setiap blog harus mempunyai Facebook sendiri.
Walaupun dengan ciri langganan baru Facebook, belum tamat tetapi masih merit untuk memberi blog anda ruang sendiri di Facebook. Sangat bagus boleh hantar pautan setiap masa anda menyiarkan sesuatu yang baru, dan tidak perlu bimbang tentang kawan-kawan menjengkelkan anda. Tambahan pula, pembaca yang tidak nama anda tetapi tahu nama blog anda boleh mencari di Facebook. Pukau peminat anda supaya cinta kepada blog anda dengan menggunakan plugin Facebook sosial, yang menjadikannya mudah untuk menukarkan pembaca kepada peminat.

Menjana trafik dengan StumbleUpon.
Ini "enjin syor" berfungsi sebagai pelayar ganti di mana pengguna klik melalui laman-laman yang kawan SU mereka dan SU itu sendiri telah mengesyorkan. Anda boleh menghantarkan post blog anda sendiri ke dalam sistem, tetapi ia berfungsi lebih baik jika anda juga berkongsi dengan kawan SU anda dan menerima saham mereka kembali. Seperti platform paling sosial, anda perlu mempunyai pengikut yang kuat untuk mendapatkan keputusan yang baik. Manakala orang yang masih cuba untuk memahami apa yang membuat kandungan SU seperti Spam.

Mengimport RSS anda ke profil LinkedIn anda menggunakan aplikasi Paut Blog.
Selagi blog anda agak adalah berkaitan dengan matlamat profesional anda, anda perlu mempamerkan pada LinkedIn. Menyenaraikan ia sebagai salah satu laman web anda dalam profil anda, di mana ia akan dilabelkan "Blog." Bagaimanapun, dengan menggunakan permohonan Blog Paut, tiang paling terkini anda akan dipaparkan pada profil anda.

Pinterest adalah sempadan panas baru untuk blogger.
Pinterest merupakan laman sosial yang baru, dan semua blogger bertungkus lumus untuk terkenal disana. Pin gambar terbaik anda ke papan bertema dengan link ke blog post yang berkaitan. Blog dengan kandungan visual yang kukuh, seperti fesyen, makanan, reka bentuk, kraf dan pelancongan, adalah sesuai semulajadi. Maklumat grafik juga akan melakukan agak baik. Jangan lupa untuk menambah plugin Pinterest (seperti Pinterest "Pin" Button untuk pengguna WordPress) untuk memudahkan pembaca anda untuk berkongsi kandungan anda di papan Pinterest mereka.

Gunakan shorteners pautan walaupun apabila anda tidak perlu.
Twitter kini akan memendekkan link anda untuk anda, dan panjang link anda tidak kira di Facebook dan Google +. Tetapi dengan menggunakan Shortener pautan seperti bit.ly, anda akan mendapat akses kepada Metrik, jadi anda akan tahu bagaimana ramai orang klik dan pada masa. Dengan data ini penting, anda boleh mencuba dengan cara yang berbeza untuk mengusik kandungan anda dan masa yang berlainan untuk menghantar.

Menggunakan nama blog anda sebagai nama pengguna asal.
Mempromosikan jenama peribadi anda dengan menggunakan nama blog anda untuk Twitter anda, StumbleUpon nama yang sama dengan blog anda, Pinterest dan sebagainya. Kemudian, orang ramai tidak perlu tertanya-tanya tentang nama blog anda. Juga, orang akan ingat anda dengan mudah di seluruh platform, yang merupakan kunci yang anda membangunkan komuniti dalam talian anda.

Join blogger groups on Facebook.
Terdapat beberapa kumpulan yang sangat aktif di Facebook yang merupakan sumber hebat bagi apa-apa isu blog anda menghadapi. Melihat untuk kumpulan seperti "kami si blogger" atau "sahabat blogger." Kutu WordPress mempunyai "AdvancedWordPress" Bukan sahaja adalah kumpulan blogger baik untuk menyelesaikan masalah, tetapi ia terkenal bahawa blogger suka membaca blog-blog lain. Membuat carian yang sedikit dan mencari sebuah kumpulan blogger yang yang sesuai untuk anda, atau memulakan sendiri !

Bermurah hati dengan blogger lain.
Menggalakkan kandungan blogger lain, dan diharapkan mereka akan kembali memihak kepada anda. Anda tidak boleh hanya syok dengan kandungan anda sendiri pula - anda memerlukan pelbagai aliran media sosial. Jadi mengapa tidak menyemak apa yang penulis blog rakan-rakan anda posting dan memberikan mereka retweet, saham atau repin bila-bila masa anda boleh. Dan jangan lupa untuk membalas dan berkongsi kandungan dari blogger yang berkongsi milik anda.

Berada di media sosial - walaupun ia tiada pegunjung.
Ia boleh mengecewakan apabila anda merasa bahawa anda melakukan semua hak (posting kandungan yang baik pada platform yang sesuai dengan cara yang terbaik) dan anda masih tidak mendapat traffic yang banyak. Tetapi memujuk diri sendiri dengan memikirkan semua link yang anda lihat sepanjang hari yang anda tidak klik pada. Hanya menghabiskan masa pada platform media sosial adalah cara yang baik untuk menjalin hubungan, menyimpan di dalam berita industri dan mencari inspirasi untuk posting blog yang seterusnya.


1 comment:

  1. satu info yg menarik disini...terima kasih kerana berkongsi...banyak juga perkara2 baru yg aku tak tahu disini...

    Lelaki Kacak

    ReplyDelete