Tuesday, February 28

Nasib si mak nyah?..[pondan]


Datuk seri najib tun razak..menggunakan cogan kata 1 malaysia sebagai menunjukkan kita semua adalah malaysia...Kita semua merasakan kita semua telah hidup dalam perpaduan.tetapi adakah pada golongan mak nyah.?...Saya menjadi risau apabila melihat semakin ramai golongan ini berada di sekitar rumah-rumah tumpangan dan  tepi-tepi jalan semata-mata untuk menjual tubuh...Pada pandangan kasar saya rasa anda semua sependapat dengan saya..tapi cuba kita teliti pada pandangan secara logikal..Mengapa mereka jadi begini?.Apa sebabnya?.. Tetapi saya berani jamin dalam 1.6 juta rakyat malaysia nak cari 10 orang pun payah berfikiran begini dan bertanya pada diri sendiri mengenai persoalan ni....Saya sedih bila mendengar rintihan seorang maknyah mengenai keluarganya,dia mengatakan keluarganya membuangnya dan memulaunya selepas dia bersikap begini...atas alasan mereka malu pada masyarakat...Come on malaysia people !!!!.. Adakah anda lebih malu pada orang atau pada allah?.. Anda sanggup memutuskan ikatan adik beradik hanya kerana malu pada orang ?...Anda sanggup melihat ahli keluarga mati dalam rumah-rumah tumpangan selepas dimamah usia dari anda membuang perasaan malu itu...

WAHAI ORANG MALAYSIA ANDA SEMUA HANYA PANDAI MENGHINA..TETAPI TIDAK FIKIRKAN SEBAB MENGAPA ITU TERJADI..?..
  

No comments:

Post a Comment