Wednesday, May 30

Semangat kepartian







Salam satu parti umno
salam parti pas
salam parti pkr....

Berjagalah wahai dap.....
berwaspadalah wahai mca....
kerana aku yakin sandiwara partimu hampir terbongkar....


Kadang-kadang saya pelik melihat semangat kepartian yang terlalu tinggi dalam jiwa seseorang itu.....sehinggakan wujudnya dua imam...wujudnya dua tempat kenduri dalam suatu masa....tapi yang saya pelik kenapa semangat sebigini perlu tebal dalam diri kita.bukan tidak boleh ada semangat ini dalam diri seseorang tetapi tidak perlulah sampai merosakkan perpaduan islam....saya dah banyak kali melaungkan kata-kata ini...

Demi islam kita bersatu
Demi bangsa kita berpadu
mempertahankan maruah agama yang satu
memperkukuh benteng pertahan bangsa yang dicantai....
memperjuangkan maruah negara yang sayangi

So bagi saya tidak perlulah sampai bermasam-masam muka hanya kerana berlainan ideologi politik..kalau dah sampai waktu pilihanraya pasanglah bendera...ceramah sampai pukul berapa pun tetapi jangan sampai mengata orang..mengumpat orang...mencaci orang...fitnah sana sini....itu semua tidak perlu ....

Kerana di akhirat kelak tak ditanya pun kamu dari parti mana tetapai hanya akan ditanya tentang amal ibadat kita sahaja...so jadilah insan yang boleh survice dalam era demokrasi sebelum meminta dan mengkomen negara demokrasi...

No comments:

Post a Comment