Tuesday, May 29

Kehidupan di era remaja


Cinta monyet..Dalam entry saya sebelum ini saya dah keluarkan pendapat luahan hati saya mengenai cinta monyet ini..Saya pun pelik sebenarnya apa yang seronok sanga era cinta monyet.tetapi saya berani jamin setiap dari makhluk atas bumi allah ini mesti pernah melayari alam cinta monyet........termasuklah diri saya..bak kata pepatah ukur baju ditangan sendiri sebelum ukur baju ditangan orang....

Hasil dari pemerhatian saya lihat peratus berjaya cinta monyet ialah cukup rendah sekitar 1 hingga 18% tetapi yang gagal jangan ditanya la cukup banyak....

Minta maaf la saya katakan.....saya memandang cinta monyet dari sudut yang amat negatif  bagi saya positifnya tiada pun...tetapi yang saya peliknya cinta monyet di masa kini cukup ..cukup...cukup...mendasyatkan...

Kalau kita pergi taman atau tempat reaksi ..cuba kita perhatikan .. wajarkah ...jika saya katakan golongan cinta monyet inilah yang memenuhi ruang-ruang di taman permainan dan tempat reaksi .....Dah la dah penuh ruangan yang tak sepatutnya dipenuhkan ..buat pula..benda yang tak sepatutnya dibuat...BERPELUK LA..BERCIUMAN LA......Mungkin meraka menyangkakan masyarakat suka melihat gelagat mereka . mereka tidak tahu ada sesetengah masyarkat yang memaki hamun dan mencaci mereka....saya tanya adakah diri kita ini hanya layak untuk menerima caci hamun dan makian orang....tetapi kita fikir wajarkah kita menerima itu hasil dari perbuatan kita....Orang nak riadah...kita jadi haramjadah...orang nak bersama keluarga di taman permainan...kita duk buat anak di taman permainan ..Kan 18xx tu... sapa tak marah jika kita buat di tempat sebegitu.....

Satu lagi masalah dalam era cinta monyet in  iatu pilihan hati....cuba kita perhati pandang mengenai kapel-kapel ini..Kadang rupanya betul kata sesetengah orang budak sekarang pandang lelaki yang lebih tua dari mereka... Si pakwe umur 19 hingga 21... si mak we umur 15 hingga 19 je...tetapi dalam hp mahupun face by face i love u you love me.. Tak ke pelik itu....... Ada pula ...si mak we ni pandai...si pak we haprak tak guna..dadah dia hentam ..gam di isap, playboy pun  dia...Si mak we pandai ini sanggup pula terima orang macam itu kononya cinta tak kenal siapa....memang la kalau kita pandang cinta dari naluri nafsu.. nazubillah hi min zalik la....nak kenal siapa yang penting kacak dan hadsome...lepas itu jika ada masalah post pula dalam facebook kononya nak bagi orang pak we dia dan orang lain baca la...tak ke bodoh itu.. Apakah pemikiran anda seorang yang cerdik pandai melakukan perkara sebegitu rupa ....???

Saya kadang pelik-pelik bab budaya fb ni pun...apakah kelebihan kita ceritakan segala apa yang kita buat ke dalam laman sosial  itu...sampai kan nak makan pun cerita kat situ...nak tidur...nak call orang..nak kuar.... Yang lebih memalukan gambar ini macam-macam aksi diletakkan dalam facebook itu...Betul  !! facebook itu hak anda tetapi jangan guna facebook macam diari dalam bilik anda... TERPAMPANG BESAR DAH BILA KITA SERVE DI INTERNET ...FACEBOOK ( LAMAN MUKA BUKU) BILA ORANG ADD ANDA SEMUA BENDA DEPA BOLEH TENGOK

Itu baru sembang bab budaya orang bercinta.... satu lagi budaya yang saya semakin bimbang iatu budaya minum air ketum...saya pun pelik sebenarnya apa sedapnya budaya air ketum ini...kalau di bandar kurang percambahan budaya air ketum ini sebab depa lebih tertumpu kepada cita-cita nak jadi doktor ...hehehhehe

Tetapi di kampung banyak la sebab banyak bekalan..siap boleh buat dalam pelbagai rasa lagi dan campuran..

Yang saya pelik lagi sampai sanggup campur dengan ubat nyamuk pun ada...masyallah....apa punya pemikiran la tu.... think positif la guys.......apa guna menyeksa diri kelak semata-mata untuk keseronokkan sekarang dan masa hadapan....



FIKIR-FIKIRKAN LAH....KERANA ANDA SAJA BOLEH MENGUBAH DIRI ANDA BUKAN ORANG LAIN...

No comments:

Post a Comment