Monday, October 29

Rintihan perjuangan


Bila nur melimpah di hati
manusia itu bangun ....
dari alam kegelapan 
ibarat mata yang bersinar

ya allah ..bukan senang jalan untuk memperjuangkan fitrah sebenar kehidupan di dunia ini..
aku tak kuat ya allah..
aku lemah  ya allah..

Sampai bila ya allah....
aku harus melihat perpecahan sesama saudara seislam aku....
ya allah...
sampai bila ya allah
aku nak melihat saudara seagama ku cuba nak menjatuhkan sesama sendiri
ya allah...
sampai bila ya allah..
aku harus melihat saudara seagamaku hanyut dalam fatamorgana dunia
aku dayus ya allah..
aku tak mampu nak melakukan apa-apa

Sidang pembaca sekalian

Di saat tuan-tuan seronok membaca entri-entri yang ditulis oleh penulis ...di saat penulis cuba untuk mempertegakkan apa yang penulis rasakan benar..risiko penulis terpaksa tangung amat besar....tetapi tuan-tuan buat la apa pun pada diri penulis cuma penulis memohon kepada pihak yang dengki sangat dengan penulis jangan serang ahli keluarga penulis..mereka tidak bersalah langsung dalam perjuangan penulis..penulis yang bersalah biarlah penulis yang menangung segalanya...

No comments:

Post a Comment